Často kladené otázky

Internet pre domácnosti

Skontrolujte elektrické napájanie vášho routera. Pokiaľ má váš router elektrickú energiu, skontrolujte napájacie a dátové káble, či sú správne dotlačené prípadne, či nie sú fyzicky poškodené.

Ak je internetové pripojenie stále nefunkčné, odpojte adaptér vášho routera z napájania elektrickej energie na 20 sekúnd. Pokiaľ je to možné, adaptér odpojte priamo z elektrickej zásuvky a nie z vášho routera.

Pokiaľ porucha stále pretrváva, kontaktujte našu zákaznícku podporu pomocou e-mailu na adrese podpora@vnet.eu alebo na telefónnom čísle 0800 24 24 24. Pre rýchlejšiu identifikáciu si, prosím, pripravte číslo zmluvy, faktúry alebo variabilný symbol. Všetky tieto údaje nájdete na ktorejkoľvek faktúre.

Prvým krokom pre zistenie reálnej rýchlosti vášho internetového pripojenia je spustenie speed-testu na zariadení, ktoré je do siete zapojené cez dátový kábel, nie cez Wi-Fi.

Meranie rýchlosti na zariadení pripojenom cez Wi-Fi neukazuje reálnu rýchlosť, keďže kvalita Wi-Fi signálu vášho routera je ovplyvnená viacerými faktormi ako narušenie používaného Wi-Fi kanálu, na ktoré vplýva napríklad umiestnenie/vzdialenosť routera od pripojeného zariadenia, hrúbka stien a domáce spotrebiče.

Rýchlosť zmerajte cez stránku www.speedtest.net , kde si nastavte vpravo dole kliknutím na možnosť Change Server -> Bratislava VNET a.s. . Test rýchlosti spustíte kliknutím na tlačidlo GO.

Speed test

Pokiaľ speed-test vykonaný cez zariadenie pripojené do siete cez dátový kábel ukazuje zazmluvnenú rýchlosť, vaše internetové pripojenie je v poriadku.

Ak je vaše pripojenie pomalé iba na zariadeniach pripojených cez Wi-Fi, pravdepodobne je kvalita vášho Wi-Fi signálu ovplyvnená externými faktormi.

Viac informácií nájdete aj v článku na našom blogu Ako presne zmerať rýchlosť internetového pripojenia.

Prvým krokom na zlepšenie kvality Wi-Fi signálu, ktorý môžete vyskúšať, je zmena umiestnenia vášho routera na miesto, ktoré nie je uzavreté, prípadne miesto, ktoré sa nachádza mimo iných domácich spotrebičov.

Ďalšou možnosťou je doplnenie prídavného Wi-Fi prístupového bodu za váš router, ktorý pomôže zvýšiť kvalitu Wi-Fi signálu.

Využiť môžete tiež našu zákaznícku podporu, kde vám naši pracovníci radi poradia a navrhnú najvhodnejšie riešenie.

Kontaktovať nás môžete e-mailom na podpora@vnet.eu alebo na telefónnom čísle 0800 24 24 24.

Wi-Fi prístupový bod (wireless access point – WAP, alebo len access point – AP) je zariadenie, ktoré navzájom prepája bezdrôtové sieťové komunikačné zariadenia. Wi-Fi prístupový bod funguje ako fyzický regeneračný zosilňovač, opakovač (repeater) alebo ako smerovač (router).

Umiestnenie vášho Wi-Fi routera ovplyvňuje kvalitu Wi-Fi signálu. Ideálne umiestnenie je na mieste čo najbližšie stredu bytu, domu, či iných priestorov.

V blízkosti routera by sa taktiež nemali nachádzať iné elektrické spotrebiče, keďže môžu vplývať na kvalitu Wi-Fi signálu.

Router by sa tiež nemal nachádzať v uzavretých priestoroch ako skriňa, prípadne v dome v pivnici alebo podkroví.

Na prístup do vašej Wi-Fi siete potrebujete vedieť názov vašej siete (tzv. SSID) a heslo.

Prvým krokom je kontrola správnych prihlasovacích údajov. Skontrolujte, či sa pripájate k správnej Wi-Fi sieti a správnym heslom.

Pokiaľ Wi-Fi nefunguje na mobilnom telefóne alebo notebooku skúste vypnúť a zapnúť Wi-Fi pripojenie na danom zariadení, prípadne skúste vypnúť a zapnúť samotné zariadenie.

Jednou z možností je tiež reštartovanie vášho routera, ktoré vykonajte odpojením adaptéru z napájania elektrickej energie na 20 sekúnd. Pokiaľ je to možné, adaptér odpojte priamo z elektrickej zásuvky a nie z vášho routera.

Ak je vaše Wi-Fi pripojenie stále nefunkčné, vyskúšajte tieto kroky podľa typu vášho zariadenia.

Našu linku zákazníckej podpory môžete kontaktovať pomocou e-mailu na adrese podpora@vnet.eu alebo na telefónnom čísle 0800 24 24 24. Pre rýchlejšiu identifikáciu si, prosím, pripravte číslo zmluvy, faktúry alebo variabilný symbol. Všetky tieto údaje nájdete na ktorejkoľvek faktúre.

Digitálna TV

Na stránke Vnet TV GO je publikovaný postup ako spárovať Settopbox s mobilom/tabletom a nainštalovať aplikáciu Vnet TVgo.

Ak LED kontrolka svieti na červeno, STB je vypnutý a treba ho zapnúť tlačidlom na ovládači alebo na samotnom set top boxe.

V takomto prípade môžete skontrolovať nastavenie správneho vstupu priamo na vašej televízii. Na kontrolu použite ovládač priamo od televízie, na ktorom nájdite tlačidlo označené INPUT alebo SOURCE.

Stlačením tohto tlačidla sa dostanete do menu s možnosťami pre nastavenia televízneho vstupu, kde je potrebné nájsť správny vstup. V dnešnej dobe je väčšina STB pripojených pomocou HDMI káblu, čiže treba vybrať z menu správny HDMI vstup.

Ak vám nefunguje digitálna televízia alebo sa stretávate so sekaním obrazu, či zvuku, prvým krokom, ktorý môžete vyskúšať je kontrola samotného set-top-boxu (STB), ktorý je funkčný v prípade, ak na ňom svieti zelená LED kontrolka.

V prípade, že LED kontrolka nesvieti, treba skontrolovať napájanie set-top-boxu. Ak sa LED kontrolka nerozsvieti ani po kontrole napájania, kontaktuje našu zákaznícku podporu.

Ak LED kontrolka svieti na zeleno, môžete vykonať reštart vášho televízneho set-top-boxu (STB).

Reštart set-top-boxu vykonajte odpojením adaptéru z napájania elektrickej energie na 20 sekúnd. Pokiaľ je to možné, adaptér odpojte priamo z elektrickej zásuvky a nie z vášho set top boxu.

Pokiaľ sa porucha nevyrieši reštartom set-top-boxu, môžete skúsiť resetovať set-top-box na pôvodné továrenské nastavenia.

  1. Vypnite televízny set-top-box (STB) tlačidlom zo spodku zariadenia (tlačidlo pri niektorých modeloch môže predstavovať drážku umiestnenú napravo od bieleho štítku s popisom zariadenia a identifikačnými kódmi, tiež zospodu zariadenia).
  2. Pri zapnutí zariadenia treba opätovne držať tlačidlo (približne 8 sekúnd) dokým dobliká LED kontrolka a keď ostane svietiť, tlačidlo pustíme.
  3. Následne treba na diaľkovom ovládači od STB držať tlačidlo menu (3 čiarky na ovládači vľavo od šípok).
  4. Otvorí sa menu, kde zvolíme možnosť SYSTEM.
  5. Zvolíme možnosť Remove Software.
  6. Zvolíme možnosť Factory Reset.
  7. Späť sa dostaneme stlačením šípky doľava.
  8. Zvolíme možnosť Exit.
  9. Následne vyberieme Exit without saving.
  10. STB sa reštartuje a načíta systém nanovo.

Pokiaľ porucha stále pretrváva, kontaktujte našu zákaznícku podporu pomocou e-mailu na adrese podpora@vnet.eu alebo na telefónnom čísle 0800 24 24 24. Pre rýchlejšiu identifikáciu si, prosím, pripravte číslo zmluvy, faktúry alebo variabilný symbol. Všetky tieto údaje nájdete na ktorejkoľvek faktúre.

STB Arris

Počas využívania služieb Digitálnej televízie môže nastať situácia, kedy budete potrebovať resetovať vaše zariadenie - Set Top Box (STB). Resetom vrátite zariadenie do pôvodných (továrenských) nastavení.

Pred začatím procesu resetu vám odporúčame, aby ste si zapísali PUK kód zariadenia, ktorý nájdete na spodnej strane STB. Budete ho potrebovať na ukončenie realizácie resetu a navrátenie zariadenia do aktívneho stavu. V prípade, že PUK kód na zariadení nenájdete, neváhajte nás telefonicky kontaktovať na 0800 24 24 24 .

  1. Vypnite STB tlačidlom, ktoré sa nachádza na spodnej časti zariadenia (tlačidlo môže pri niektorých zariadeniach predstavovať drážku umiestnenú vpravo od bieleho štítku, na ktorom sa nachádza popis zariadenia a identifikačné kódy – aj v tomto prípade sa nachádza na spodnej časti)
  2. Po vypnutí môžete rovnakým tlačidlom zariadenie zapnúť – v tomto prípade však tlačidlo držte aspoň osem sekúnd, kým LED dióda na zariadení bliká nazeleno . Keď LED dióda prestane blikať a začne svietiť (načerveno), gombík môžete pustiť
  3. V ďalšom kroku na diaľkovom ovládači od zariadenia podržíte tlačidlo „menu“ (tri vodorovné čiarky na diaľkovom ovládači vľavo od šípok; v prípade, ak sme vám menili diaľkový ovládač a máte novší typ, na tlačidle je znázornený domček)
  4. Na TV obrazovke sa vám zobrazí hlavné menu továrenských nastavení, kde zvolíte parameter „systém“
  5. Potom vyberiete možnosť „remove software“
  6. Následne potvrdíte akciu výberom „factory reset“
  7. Po potvrdení sa môžete vrátiť o krok späť šípkou vľavo na ovládači
  8. Potvrdíte zvolením možnosti „exit“
  9. Celý reset zariadenia potvrdíte kliknutím na „reboot without saving“
  10. Týmto postupom ste STB resetovali. Zariadenie sa reštartuje a systém sa načíta nanovo. Pre opätovné fungovanie zariadenia v plnom rozsahu bude potrebné zadať PUK kód – ako je spomenuté na začiatku, nájdete ho na spodnej strane zariadenia.

Po zadaní a potvrdení štvormiestneho PUK kódu sa zrealizuje proces načítania systému Set Top Box-u. Po úspešnom resete zariadenia môžete pokračovať v pozeraní televíznych staníc.

V prípade, že budete potrebovať s čímkoľvek poradiť, neváhajte nás kontaktovať telefonicky na 0800 24 24 24 alebo e-mailom na podpora@vnet.eu .

STB Arris 4320

Počas využívania služieb Digitálnej televízie môže nastať situácia, kedy budete potrebovať resetovať vaše zariadenie - Set Top Box (STB). Resetom vrátite zariadenie do pôvodných (továrenských) nastavení.

Pred začatím procesu resetu vám odporúčame, aby ste si zapísali PUK kód zariadenia, ktorý nájdete na spodnej strane STB. Budete ho potrebovať na ukončenie realizácie resetu a navrátenie zariadenia do aktívneho stavu. V prípade, že PUK kód na zariadení nenájdete, neváhajte nás telefonicky kontaktovať na 0800 24 24 24 .

  1. V prvom kroku vytiahnite zariadenie z elektrickej zásuvky
  2. Následne podržte stredové tlačidlo na vrchnej časti zaradenia
  3. Za neustálého držania stredového tlačidla zapojte STB opäť do elektrickej zásuvky a počkajte, kým LED dióda začne svietiť načerveno
  4. Keď LED dióda začne svietiť načerveno, na diaľkovom ovládači stlačte tlačidlo „menu“ (na tlačidle je nakreslený domček; pokiaľ máte starší typ ovládača, na tlačidle sú tri vodorovné čiarky a nachádza sa vľavo od šípok). Tlačidlo na STB môžete pustiť.
  5. Držte tlačidlo „menu“ na diaľkovom ovládači, až kým sa na TV obrazovke otvorí hlavné menu továrenských nastavení, kde zvolíte parameter „systém“
  6. V ďalšom kroku vyberiete možnosť „remove software“
  7. Následne potvrdíte akciu výberom „factory reset“
  8. Po potvrdení sa môžete vrátiť o krok späť šípkou vľavo na ovládači a na TV obrazovke vyberiete možnosť „exit“
  9. Celý proces resetu zariadenia potvrdíte kliknutím na „reboot without saving“
  10. Týmto postupom ste STB resetovali. Zariadenie sa reštartuje a systém sa načíta nanovo. Pre opätovné fungovanie zariadenia v plnom rozsahu bude potrebné zadať PUK kód – ako je spomenuté na začiatku, nájdete ho na spodnej strane zariadenia.

Po zadaní a potvrdení štvormiestneho PUK kódu sa zrealizuje proces načítania systému Set Top Box-u. Po úspešnom resete zariadenia môžete pokračovať v pozeraní televíznych staníc.

V prípade, že budete potrebovať s čímkoľvek poradiť, neváhajte nás kontaktovať telefonicky na 0800 24 24 24 alebo e-mailom na podpora@vnet.eu .

Digitálna telefónna linka – VOIP

Prvým krokom je kontrola internetového pripojenia, bez ktorého VOIP nebude fungovať. Ak je internetové pripojenie funkčné, je potrebné skontrolovať kabeláž, správne dotlačenie káblov, prípadne, či nie sú fyzicky poškodené.

Ak je kabeláž v poriadku, reštartujeme telefón alebo telefónnu základňu odpojením adaptéru z napájania elektrickej energie na 20 sekúnd. Pokiaľ je to možné, adaptér odpojte priamo z elektrickej zásuvky a nie z vášho telefónu.

Pokiaľ porucha stále pretrváva kontaktujte našu zákaznícku podporu pomocou e-mailu na adrese podpora@vnet.eu alebo na telefónnom čísle 0800 24 24 24. Pre rýchlejšiu identifikáciu si, prosím ,pripravte číslo zmluvy, faktúry alebo variabilný symbol. Všetky tieto údaje nájdete na ktorejkoľvek faktúre.

Financie

Vaše faktúry nájdete na klientskom portáli zone.vnet.sk v sekcii Faktúry . Pre vytvorenie prístupov do klientského portálu postupujte podľa inštrukcií v nasledujúcom odkaze: zone.vnet.sk/account/request .

Najrýchlejší spôsob ako uhradiť vašu faktúru je cez zelené tlačidlo Zaplatiť , ktoré nájdete v e-maily, v ktorom vám faktúra prišla. Tlačidlo vás bez nutnosti ďalšieho prihlasovania presmeruje priamo na platobný portál, kde si môžete vybrať spôsob, akým chcete predmetnú faktúru uhradiť.

Ďalšou možnosťou je uhradiť faktúry priamo cez klientský portál zone.vnet.sk . Vpravo v menu zvolíte možnosť Faktúry , otvoríte si faktúru, ktorú chcete uhradiť a kliknete na tlačidlo Zaplatiť faktúru , ktoré vás presmeruje na náš platobný portál.

IBAN číslo účtu pre platby: SK1611110000001000229002

Ďalšie fakturačné údaje nájdete na našej stránke v sekcii Kontakt .

Základnými podmienkami pre nastavenie trvalého príkazu sú fixný mesačný poplatok za služby a pridelený variabilný symbol. Variabilný symbol Vám pomôžu zvoliť a nastaviť pracovníci našej zákazníckej podpory. Pred zavolaním je potrebné mať pripravený autorizačný PIN-kód . Druhou možnosťou je zaslať vašu požiadavku v autorizovanej správe z klientského portálu zone.vnet.sk .

Kroky pre nastavenie inkasa nájdete v návode na adrese www.vnet.sk/inkaso . Pokiaľ sa vám v menu vpravo nezobrazuje možnosť Inkasné platby , je nutné prihlásiť sa do klientského portálu zone.vnet.sk s účtom, ktorý má administratívne práva (štatutárny zástupca, správca účtov a autorizovaných osôb).